Cum integrezi un audit de mediu in strategia de afaceri?

Scopul principal al unei afaceri este sa realizeze profit. Ca urmare a acestui lucru, uneori sunt neglijate consecintele pe care le are activitatea lor asupra mediului. De aceea, in ultimii ani, din ce in ce mai multe tari au inceput sa ia masuri si sa se concentreze asupra cresterii durabile. Drept rezultat, o serie de legi au fost puse in aplicare pentru a incuraja companiile sa protejeze mediul inconjurator.
Pentru a putea identifica riscurile, oportunitatile si practicile care trebuie adoptate in vederea reducerii efectelor negative asupra mediului, firmele au nevoie de strategii adecvate. In aceasta abordare strategica a activitatilor organizatiilor, un loc important il are si auditul de mediu. Acesta este un proces esential prin care sunt revizuite sistematic politicile, procedurile si practicile din cadrul unei companii, evaluand performantele de mediu si conformitatea cu legea unei organizatii.
Cum poti integra auditul de mediu in strategia de afaceri? Iata cateva sfaturi in acest sens!
Un prim pas este sa evaluezi performantele actuale de mediu. Datorita faptului ca legislatia se modifica in permanenta si poate fi dificil sa iti dai seama cum sa implementezi toate cerintele si sa tii pasul cu schimbarile. De aceea, un audit te poate ajuta sa determini care sunt directiile care necesita o atentie sporita, devenind ulterior un instrument de management extrem de util.
Auditul de mediu efectuat de o terta parte reprezinta o garantie ca firma se va alinia complet cu legislatia si ca va sti exact ce obligatii de mediu are. Spre exemplu, daca ai o firma care genereaza deseuri, un consultant de mediu precum Stratos te poate ajuta sa realizezi audituri de mediu, inclusiv management de deseuri, obligatii AFM, acte de reglementare sau alte raportari catre autoritati.
Urmatoarea etapa este sa stabilesti care sunt obiectivele si prioritatile, pe baza rezultatelor obtinute in urma auditului. Astfel, intreaga strategie a afacerii trebuie sa se conformeze cu aceste obiective propuse. Odata ce este inteleasa pozitia actuala a firmei, in ceea ce priveste obligatiile de mediu, pot fi aduse imbunatatirile necesare. Revizuirea si imbunatatirea performantelor trebuie sa se realizeze prin audituri si evaluari periodice, care permit urmarirea modului de respectare a legislatiei si a standardelor de mediu.
Bineinteles, un pas extrem de important este punerea in aplicare si monitorizarea actiunilor intreprinse si a eficacitatii lor. Pe baza analizei datelor, actiunile ar trebui prioritizate in functie de urgenta si de viabilitatea lor. Tot prin intermediul unor audituri, rapoarte si evaluari periodice poate fi monitorizat cel mai bine progresul realizat.
In cele din urma, este necesar ca auditul si toate masurile necesare sa fie integrate in strategia de afaceri. Ele nu trebuie privite ca activitati separate sau izolate, ci ca pe o parte din cultura business-ului. Doar in acest fel, poti crea un avantaj competitiv puternic pentru companie.
Asadar, pentru a promova o atitudine etica fata de mediu, integrarea auditului in strategia si cultura unei afaceri, este o cerinta obligatorie. Acesta ajuta intreprinderile sa masoare si sa determine ce aspecte de sustenabilitate sunt relevante pentru companie, precum si riscurile legate de acestea.
Sursa foto: pixabay.com